halt!

Bara jag som tyckte att det var super halt när man gick till skolan idag? Helt sick. Ramlade typ 70 gånger... Eller ja, inte på asset utan bara halkade till.

Just det, vi kollade på ett tv-program typ igår(?) på svenskan som handlade om sveriges språk typ. De hade som en jakt efter sveriges fulaste dialekt, och eskilstuna är med och "tävlar". Haha! Jag fattar inte vad som är så gnälligt med eskilstunamål? Är det bara för att vi säger typ "Va ärä mä räj?" istället för "Vad e de med dej?". Kanske inte märker av det så mycket eftersom jag själv snackar ganska grov eskilstuna dialekt. Fast det har förbättrats ganska bra på de senaste åren :D! Eller...?

Oh, när jag gick hem på bussen var hela min trottoar av asfalt! Ingen snö eller is på marken, lykkli chej aszåeh. Det sägs att det kommer bli plus grader på söndag och sen hålla sig över plus tecknet, vad säger ni om det? Jag säger bara; WOHO!¨



Jag just nu.

Kommentarer
Postat av: BIGYLVA

fan vad söt!

2010-03-04 @ 18:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0